Alumnes de l'Aula d'Acollida fan una exposició sobre les paraules més boniques en català

 


Foto de l'exposició a la segona planta del centre, al costat de l'aula d'acollida.

L'alumnat de l'Aula d'Acollida durant el segon trimestre ha fet una exposició sobre les paraules més boniques en llengua catalana. La varietat de paraules és àmplia, des de llúdria fins a terra, petó, pluja o tarannà. Les paraules, estilitzades en una cartolina, compten amb una petita definició i en alguns casos, dibuixos i firmes dels autors. Jo hauria escollit paraules com panerola (encara que l'animal em sembli fastigós), gemec corba, entre altres. Des d'aquesta revista hem aconseguit entrevistes exclusives amb professors de l'aula. Ara entrevistarem a la professora de l'Aula d'Acollida, l'Anna Solà (marcat en blau):

- Bon dia
- Bon dia
- Sobre el projecte...Com es va originar?
- Doncs un dia, hi havia alumnes que estaven xiuxiuejant*, jo els vaig dir que no ho podien fer i em van preguntar què significava. Jo els vaig dir què significava i van començar a intentar pronunciar-la sense molt èxit. Els vaig dir que era una de les meves paraules preferides i els vaig proposar que pensessin ells amb la seva paraula preferida. La paraula l'havien de trobar a l'entorn.
(*Xiuxiuejar: Parlar en veu molt baixa, com quan parlem a l’orella d’algú)
- I què t'ha semblat el projecte?
- Els alumnes han fet coses molt boniques. La paraula és acompanyada per la seva decisió en un petit dibuix. Animem els professors i alumnes a apuntar la seva paraula preferida.
- No tinc res més per preguntar, gràcies per aportar a la revista
-  Hi sou convidats sempre.

Joan Caro.