La cantonada del púgil

La boxa és un esport que afavoreix la resistència i l'estat físic; ajuda a l'autodefensa i fomenta la disciplina.  Podem afirmar que és una manera de buidar i alliberar la ment a força d'entrenar.  Molts joves com jo són competitius i a alguns els agrada lluitar. La boxa, doncs, és una forma de canalitzar aquesta agressivitat. Igual que els esports de contacte.

La meva experiència com boxejador

Porto fent boxa quatre anys i alguns mesos; la boxa és un dels esports que més m'agraden i que pràcticament entreno cada dia. Aquest procés ha fet que corregís errors, anés millorant i aprenent tècniques que m'ajuden a l'hora de competir.

Ara, amb l'edat de 17 anys, la boxa és com una part de la meva vida i encara que avui dia estic lesionat, quan em recuperi tornaré més fort.

Els valors educatius de la boxa

Des del punt de vista didàctic, aquest esport ens aporta alguns beneficis que cal tenir en compte. D'una banda hi ha, òbviament, les millores físiques. En aquest sentit podem afirmar que la boxa exercita la velocitat, la força, la resistència, la coordinació i l'agilitat.

Des d'un punt de vista psicològic, hi ha avantatges que no podem oblidar com el foment de l'autoconfiança i l'autoestima, la disciplina, la companyonia, l'esforç, el sacrifici i la constància.

Finalment, des de l'òptica moral, tampoc cal oblidar l'autocontrol i el respecte cap als companys.

Com començar a fer boxa

Comença el teu viatge trobant un gimnàs de boxa local i aconsegueix l'equip essencial: guants i benes. Submergeix-te en les classes per aprendre la postura adequada i els moviments bàsics. No t'oblidis d'entrenar regularment per millorar les teves habilitats i condició física. Assegura't de portar sempre l'equip de protecció durant les sessions per mantenir-te segur! Mantingues una actitud positiva i disciplinada mentre et submergeixes en aquest apassionant món.

Les meves fotografies...

Elías Duval