Viatge d'intercanvi lingüístic a Londres

El passat 4 de febrer, l'alumnat de 4t d'ESO i 1r i 2n de Batxillerat vam marxar a Londres a fer una estada lingüística d'una durada de cinc dies. Aquest article és una mena de diari que reflecteix totes les activitats que vam fer en el transcurs d'aquest inoblidable viatge a la capital britànica.

Diumenge 4 de febrer

A les 5:30 h de la matinada ens vam presentar a l'aeroport. Vam facturar maletes i després vam passar el control de seguretat. L'avió va sortir a les 7:45 h i un parell d'hores després arribàvem al nostre destí.

Embarcant a l'avió

Una vegada allà vam recollir l'equipatge (amb algun que altre contratemps) i vam agafar un autocar que ens va portar a Cambridge. Dues hores després arribàvem i ens deixaven temps lliure per descobrir el lloc. A les 14 h vam tenir un free tour que ens va ensenyar els llocs més emblemàtics de la ciutat i els 31 colleges. Vam tornar a agafar l'autocar sobre les 16 h, aquesta vegada amb destí a Londres, concretament a Beckenham, que era on vivien les famílies amb les quals ens allotjaríem.

El trasllat amb l'autocar  i la vista del King's College des del darrere

Una petita mostra del grup de pelegrins lingüístics.

A les 19h les famílies van començar a arribar al punt de trobada, la primera va ser justament la nostra. Ens van portar a casa seva i ens van presentar a les seves dues filles i al seu gos. Ens van deixar temps per desfer les maletes i instal·lar-nos i després vam baixar a sopar. Durant i després del sopar vam estar xerrant amb ells, els vam explicar una mica sobre nosaltres i els nostres gustos i ells van fer el mateix. Devien ser les 21.30 h quan vam pujar a la nostra habitació per ficar-nos al llit.

Dilluns 5 de febrer

Els alumnes de 4º de la ESO, 1r i 2n de Baxitllerat vam estar en  Westminster. El que vam veure primer després de sortir del metro va ser el Big BenEns van deixar mitja hora lliure, més o menys, per veure una mica el lloc. Després va venir una guia per explicar-nos coses sobre Westminster, els monuments, el Parlament, etc. Al cap de dues hores vam acabar amb el tour i ens van deixar dues hores per poder dinar i fer un tomb.

Després d'això vam anar el Museu d'Història Natural. En total, vam estar unes hores passejant pel Museu, molt gran i interesant.

Arribada al Palau de Westminster i minerals i pedres precioses del Museu d'Història Natural.

Dimarts 6 de febrer

Altre cop a les 8 h vam agafar el tren des d'Elder's End fins a London Bridge i altre cop el metro de London Bridge fins a Westminster. Com que no era fins les 11 h que pujàvem al London Eye ens van deixar temps lliure. Nosaltres vam aprofitar per fer un tomb per Waterloovam passar pel Graffiti Tunnel i un carreró conegut anomenat Lower Marsh.

The Graffiti Tunnel  i Lower Marsh.

A les 11 h ara sí que vam fer cua per pujar al London Eye. Quan va arribar el nostre torn van separar al grup en dues cabines diferents, la volta va durar uns 40 minuts.

Vistes a la City i al Parlament des del London Eye.

Després teníem programat un creuer pel Tàmesi en el qual vam veure i ens van explicar aspectes sobre els edificis més destacats que hi ha a banda i banda del riu, com per exemple el Ministeri de Defensa, the Shard, l'Sky Garden, el Tower Bridge o la Torre de Londres. Va tenir una durada de dues hores.

Fotografies del Tower Bridge i de la Torre de Londres des del creuer.

Finalment, vam anar cap aBritish Museum i a mig camí ens van deixar temps lliure per dinar. De 15:30 a 17 teníem la visita al British que era lliure; després d'això havíem d'anar al punt de trobada que era a Tottenham Court Road per agafar de nou el metro i el tren de tornada a Beckenham.

Dimecres 7 de febrer

Aquest dia l'alumnat vam estar al SohoEns vam deixar tres hores per anar a la tenda de LEGO, M&Ms i al Barri Xinès. Les dues tendes eren molt grans sobretot la de M&Ms i després d'això vam esmorzar.

Un grup reduït d'alumnes al Soho i a l'interior d'una tenda del M&Ms.

Per acabar el dia, vam anar a la National Gallery, ubicada a Trafalgar SquareAquest és el principal museu d'art inaugurat al 1838 amb més de 2.300 col·leccions de pintures majoritàriament europees del sigle XIII fins a l'any 1900. L'edifici actual de la National Gallery va ser dissenyat per William Wilkins entre 1824-1832.

La Venus del mirall de Diego Velázquez, un dels quadres que vam poder contemplar  a la National Gallery.

Dijous 8 de febrer

Vam acomiadar-nos de les famílies i després vam pujar a l'autocar que ens portaria als nostres últims destins:  Candem Town i, posteriorment, l'aeroport.

Vam trigar quasi dues hores en arribar a Candem, i quan finalment ho vam fer només vam tenir hora i mitja per visitar el lloc. Vam recórrer els carrers més emblemàtics (i de pas vam aprofitar per fer unes quantes compres).

El temps va passar molt ràpidament i vam haver de tornar a l'autocar per anar a l'aeroport. Vam perdre molta estona a l'hora de facturar i el control de seguretat el vam haver de fer a correcuita. Vam embarcar a l'avió i finalment, després de dues hores de viatge amb bastantes turbulències,  vam aterrar a l'aeroport de El Prat.